MENGHAPUSKAN KEMISKINAN

Monday, June 2, 2008

REALITI PERKAUMAN DALAM KONTEKS MALAYSIA..


MODAL PERKAUMAN ATAU REALITI PERKAUMAN DALAM KONTEKS MALAYSIA..?


"The Racist Card" atau "Modal Perkauman" seperti yang Tun Dr.Mahathir dalam www.chedet.com tulis dalam konteks Malaysia ada banyak kebenarannya.

Param Curumaswary menuduh Tun sebagai Racist dan hendaklah ditangkap di bawah ISA.

Alasan Param ialah Tun bercakap soal survival bangsa Melayu dan ada cubaan menghasut.

Berbanding dengan HINDRAF yang lebih dahsyat lagi boleh diibaratkan raja segala racist kerana memanipulasikan wang 1 juta dan cubaan menyalahkan orang Melayu.

Kaum India menurut HINDRAF ketinggalan dan serba lemah kerana UMNO. Bagi mereka UMNO adalah musuh utama orang India.

Mereka ini tidak mengenang budi. Mereka tidak layak tinggal di Malaysia kerana UMNO adalah musuh mereka.

UMNO hendaklah dihormati kerana menerima MIC sebagai rakan kongsi kuasa.

UMNO boleh berdiri sendiri tanpa MIC. UMNO boleh memerintah negara ini ikut sistem UMNO.

Adakah Tun Mahathir racist atau perkauman kerana beliau adalah Melayu. Masalah Melayu wajib diatasi oleh Melayu.Apa guna Melayu merdeka jika Melayu jadi hamba...??

Teras kemerdekaan Malaysia adalah kerana Melayu. Orang Melayu menjadi teras utama kemerdekaan. Malayan Union menjadi punca.UMNO kedepan.

Inggeris beri syarat.Jika Melayu ingin merdeka, Melayu mesti terima India dan Cina dalam Tanah Melayu sebagai rakyat.

Apabila Inggeris paksa syarat yang berat dan merugikan Melayu, Melayu yang ada kuasa politik waktu itu, dengan berat hati tapi berhemah, terpaksa terima India dan Cina sebagai rakyat.

Melayu bukan bangsa tidak berakal.Apabila sudah merdeka dari Inggeris, Melayu melalui UMNO menjadi akan meneruskan agenda Melayu.

Sebaliknya kaum India dan Cina pula terbalik. Mereka meneruskan agenda India dan Cina.

Kaum India perjuangkan bahasa Tamil, sekolah Tamil, agama Hindu ..kaum Cina pula perjuangkan bahasa Cina, sekolah Cina, agama Buddha dan sebagainya ....

Hingga kini kaum India masih berkiblatkan India, kaum Cina masih berkiblatkan Cina. Sebab itu mereka bermati-matian mempertahankan sekolah Cina, sekolah India, bahasa India dan bahasa Cina.

Kini kaum India dan Cina cuba bercakap soal ketuanan rakyat Malaysia. Apa maknanya? Hipokrit...

Hapuskan dahulu sekolah India, sekolah jenis Cina, bahasa Tamil, bahasa Cina, tukar nama bercirikan Malaysia....

Mahukah mereka? Hanya pandai berkata ketuanan Malaysia tapi hipokrit...

Justeru, saya sokong penuh tulisan dan buah fikiran Tun Mahathir bahawa Tun Mahathir berhak mengangkat nasib bangsanya. Dan sepanjang Tun memerintah, berapa banyak orang India dan Cina jadi miskin....????

POLITIK MALAYSIA

Orang India, Cina Malaysia bertuah betul. Ada di kalangan mereka jadi jutawan, ada jadi menteri,ada jadi ketua menteri,ada jadi presiden,ada jadi perdana menteri, seperti Cina dan India Singapura....kedai mereka pula banyak dan kaya raya...kerana dasar kerajaan yang adil kepada semua kaum...

APA KAUM INDIA, CINA PATUT BUAT?

Mereka hendaklah terus menyokong Ketuanan Melayu...kerana ketuanan Melayu adalah yang terbaik untuk kaum Melayu, India dan Cina dan lain-lain kaum.

Jika timbul ketuanan Cina atau India, Malaysia pasti akan huru-hara kerana yang pasti, orang Melayu akan terus tertindas dan terjajah..

Jadi Ketuanan Melayu di Malaysia adalah wajar untuk elak orang Melayu dari menjadi Singapura.. sehingga kini peluang orang Melayu untuk menjadi perdana menteri dan presiden Singapura menjadi persoalan...? Tetapi Melayu Singapura tetap sokong PAP...selagi PAP tidak menzalimi orang Melayu,agama dan keturunannya...Melayu malaysia hanya memerhati dari jauh ....

Justeru, saya sokong Tun, hadapkan Param kepada ISA kerana cubaannya mempertikaikan hak istimewa Melayu yang tinggal tak seberapa lagi itu...

Kepada kaum India dan Cina...till now, you are still our best friend....love you all..kerana Allah...!!!

Bravo Tun pasai blog Tun blog jutawan dah...syabas Tun..idea Tun bernilai jutaan ringgit...

Wassalam.

No comments: