MENGHAPUSKAN KEMISKINAN

Sunday, June 29, 2008

BERANI KERANA BENAR..TAKUT KERANA SALAH..


Perbuatan liwat adalah berdosa besar di sisi Allah.S.W.T. Apabila seorang muslim itu dituduh melakukan perbuatan liwat..maka ia hendaklah bersumpah dengan nama Allah menafikan bahwa ia tidak melakukan perbuatan liwat tersebut. Dan bersedia menerima laknat Allah jika sumpahnya itu dusta.....

Bersediakah Anwar Ibrahim bersumpah dengan menyebut nama Allah dan bersedia dilaknat oleh-Nya jika berdusta..??



AGENDADAILY BREAKING NEWS......

Sandiwara liwat : TPM dikaitkan...Anwar kononnya diancam bunuh



(Gambar: Gambar di atas menunjukkan Saiful Bukhri Azlan (baju biru) bergambar dengan pegawai khas Timbalan Perdana Menteri, Khairil Anas. Gambar ini yang didakwa oleh Dr Wan Azizah Wan Ismail bukti wujudnya konspirasi libatkan pejabat Timbalan Perdana Menteri untuk 'kenakan' Anwar. Untuk rekod, gambar ini dirakam pada Januari 2008 sebelum Saiful bekerja dengan Anwar dan pada masa itu beliau adalah pemimpin pelajar sebuah institusi pengajian tinggi).



TERBARU: Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim menerima ancaman bunuh dan dengan sebab itu beliau kini mendapat perlindungan di Kedutaan Turki untuk menjamin keselamatannya. Bagaimanapun sehingga kini tiada laporan polis dibuat oleh PKR terhadap ancaman bunuh berkenaan.



Berita awal: Dalam usaha untuk menafikan tuduhan liwat yang dibuat terhadap Penasihat Parti Keadilan rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim oleh pembantu khasnya, Saiful Bukhri Azlan, Presiden PKR tampil dengan apa yang dikatakan ‘bukti kukuh’ wujudnya konspirasi yang melibatkan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak untuk ‘balas dendam’ terhadap Anwar yang selalu mengaitkan Najib dengan kes pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shariibu.



Wan Azizah dalam sidang media tengahari Ahad, bukan sahaja mempertahan laporan polis Saiful adalah satu konspirasi tetapi menunjukkan gambar Saiful dengan seorang pegawai Najib di pejabat Timbalan Perdana Menteri bagi menimbulkan gambaran seolah-olah wujudnya pakatan antara Saiful dan pejabat Najib untuk ‘mengenakan’ Anwar.



Wan Azizah menunjukkan rakaman gambar tersebut yang terdapa di dalam telefon bimbitnya.



Walaupun tidak dapat menyatakan bilakah gambar itu diambil tetapi ia dilihat cukup untuk menyatakan laporan polis tersebut telah dirancang oleh pejabat Najib. Alasannya mudah, Njib selama ini menjadi ‘mangsa’ serangan Anwar dalam kes Altantuya dan kini ‘bukti gambar’ itu telah cukup menjadi bukti bahawa ada usaha di pihak Najib untuk ‘kenakan’ Anwar semula.



Namun sumber pejabat Najib memberitahu Agendadaily, gambar berkenaan dirakam semasa Saiful mengadakan pertemuan dengan dengan pegawai khas Najib yang dikenali sebagia Khairil Anas yang bertanggungjawab menjaga hal ehwal pengajian tinggi di pejabat Timbalan Perdana Menteri.



Menurut sumber itu, Saiful datang bertemu dengan Khairil Anas pada Januari lalu belum pun Saiful bekerja dengan Anwar bagi mendapatkan bantuan dalam urusan pemohonannya untuk mendapatkan biasiswa melanjutkan pelajaran.



“Jika ini keadaannya, kita ingin bertanya bagaimana konspirasi boleh wujud. Pada masa itu Saiful tidak bekerja dengan Anwar pun dan kita sendiri tidak tahu selepas pilihan raya dia bekerja dengan Anwar.



“Jangan cuba alihkan isu sebenar dengan cuba memberikan bayangan kononnya pejabat Timbalan Perdana Menteri terlibat dengan konspirasi nak kenakan Anwar. Ini kerja orang yang terdesak nak cari alasan bagi menutup tuduhan serius yang dihadapinya,” ujar sumber berkenaan.



Sementara itu, pada sidang media sebelum itu, Timbalan Presiden PKR Dr Syed Husin Ali menyatakan, semua Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR berdiri teguh di belakang Anwar dan tetap menyokong penasihat PKR itu.



Menurut Syed Husin, mereka tidak mempercayai dakwaan Anwar meliwat pembantu khasnya.



Beliau juga turut menafikan kononnya Anwar kini berada di sebuah kedutaan asing bagi mendapatkan perlindungan politik.



Sebaliknya Anwar kata beliau, berada di tempat yang selamat demi untuk menjamin keselamatan dirinya - 29/6/2008



--------------------------------------



Berita sebelum ini....PANAS…PANAS…pembantu peribadi Anwar dakwa diliwat...




Difahamkan pembantu peribadi yang berusia 23 tahun itu kini sedang dirawat di Hospital Besar Kuala Lumpur (HKL).Desas desus mengenai hal ini mula tersebar sekitar jam 10 malam Sabtu.


Ketua Siasatan Jenayah Kuala Lumpur SAC II Ku Chin Wah mengesahkan satu laporan polis dibuat tetapi enggan mengulas lanjut.


Laporan polis itu dikatakan dibuat jam 5 petang Sabtu di sebuah balai polis di Kuala Lumpur.


Ikut ceritanya ini bukan pertama kali dia diliwat.




Sementara itu wartawan Agendadaily yang pergi untuk melihat keadaan di rumah Anwar di Bukit Segambut,Kuala Lumpur jam 1 pagi Ahad mendapati ia lengang.


Cuma ada beberapa orang wartawan dan jurugambar sedang standby di situ.


Ramai wartawan dan jurugambar berkejar ke Hotel Quality Inn di Shah Alam.Anwar dikatakan berada di situ kerana menghadiri acara 'retreat' bersama para wakil rakyat PKR.


Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri ,Datuk Wan Farid Wan Salleh ketika dihubungi Agendadaily awal pagi Ahad untuk ulas kes dakwaan liwat terhadap Anwar kata siasatan akan dijalankan ikut prosedur biasa tanpa memihak dan berlandaskan undang-undang.


Beliau beri jaminan ia bebas dari unsur politik." Saya yakin dengan profesionalisme pihak polis,"katanya.




Sementara itu waktu wartawan Agendadaily tiba di lobi Hotel Quality Inn,Shah Alam pada jam 2.10 pagi ada sekitar 300 orang berkumpul di situ.Kebanyakan mereka terdiri dari ahli PKR dan PAS.


Mereka dengar ucapan Ketua Penerangan PKR Tian Chua dan Ahli Parlimen PKR kawasan Machang, Saifuddin Nasution.


Tian Chua yang juga Ahli Parlimen kawasan Batu minta semua bertenang.


Saifuddin dalam ucapannya pula antara lain mendakwa skrip 1988 semacam berulang kembali.



Beliau turut mengesa semua penyokong PKR bertenang dan terus mengikuti dari sumber-sumber partiang sah.



“Kita telah maklumkan pada Datuk Nik Aziz yang berada di Perak dan Haji Hadi yang berada di luar negara. Lim kit siang telah berhubung dengan Datuk Seri Anwar, Karpal Singh dan semua pemimpin parti telah pun dimaklumkan tentang perkembangan ini agar mengetahui dengan tepat dari sumber kita,”katanya.





Anwar pula ketika itu difahamkan berada di bilik di tingkat atas hotel itu sedang berbincang dengan para peguamnya.



Tidak kelihatan sebarang kehadiran anggota polis sekitar hotel itu waktu itu.



Biro Penerangan PKR dalam kenyataan media mendakwa polis telah menahan Pembantu Khas Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim, SAIFUL BAHARI petang tadi (Sabtu).



Kenyataan itu juga mendakwa Saiful dipaksa buat kenyataan diliwat.



katanya pimpinan parti sedang berbincang langkah seterusnya dan kenyataan rasmi akan dikeluarkan dalam masa terdekat.



Menurut kenyataan itu sidang media yang dijadualkan Ahad (29 Jun), pada jam 1 petang di Hotel Quality, Shah Alam oleh Anwar akan tetap diadakan.


Naib Presiden PKR Azmin Ali yang tiba di hotel itu pada jam 4.10 pagi kemudiannya beritahu para wartawan sidang akhbar akan dipercepatkan kepada jam 12.30 tengahari.


Katanya Anwar akan hadir bersama para peguamnya.


Menurutnya retreat para wakil rakyat PKR akan diteruskan mengikut jadual.


Pada waktu Azmin tiba jumlah orangramai yang masih menunggu di lobi tinggal sekitar 50 orang. - 29/6/2008


No comments: