MENGHAPUSKAN KEMISKINAN

Wednesday, May 28, 2008

EZAM MD NOOR ADA CITA-CITA BESAR MASUK UMNO..??


EZAM AKAN GEMBIRA ATAU BERDUKA MASUK UMNO SEMULA.....??

INI ANTARA PANDANGAN BLOGGERS TUN MAHATHIR..

edayz said...


MENGAPA UMNO PERLU LEMAH : KEMASUKAN KEMBALI DSAI DALAM UMNO

A'kum Tun,

Isu ini seperti ada sesuatu perkara yang tersembunyi. Apabila DSAI menjadsi TPM dahulu, mmg tidak dinafikan dia sudah pasti akan menjadi PM. Dan semua orang tahu, DSAI hanya mempunyai satu cita-cita, iaitu menjadi PM. Secara congak politik, untuk menjadi PM dengan bertunjangkan kuasa Melayu, DSAI hanya bole menjadi PM yang berkuasa terutama dengan sokongan melayu dengan masuk melalui UMNO @ penyokong UMNO lompat parti menyokong PKR.

Dalam situasi ini, yang menjadi keraguan saya, mengapa AAB seolah-olah tidak merasa malu dalam kekalutan UMNO sekarang. Beliau sedikit pun tidak mengendahkan bahawa mmg org melayu telah menolak beliau tidak kira dari dalam parti UMNO sendiri @ yang tidak berparti.

Disini, saya meletakkan 2 perkara yang bole didebatkan. 1) Adakah mmg dalam diri AAB untuk melihat UMNO hancur dan seterusnya satu parti melayu baru timbul dimana DSAI akan memerintah (dalam masa yg sama KJ akan merealisasikan cita2 untuk menjadi PM pada usia 4o tahun); 2) jika kekalutan ini berterusan dalam UMNO, DSAI akan menjadi wira dan dipanggil semula menjadi penyelamat dan seterusnya dilantik Presiden UMNO dan kemudiannya PM.

Kedua-dua teori ini ada kait rapatnya dengan cita-cita menantunya menjadi PM dalam usia 40 tahun. Ini kerana cita-cita KJ menjadi PM tidak akan menjdai kenyataan jika Najib menjadi PM. Jika Najib menjadi PM, sudah pasti hampir 15 tahun beliau menjadi PM dan seterusnya Hisham akan mengganti dan mungkin akan mengambil masa hingga 20 tahun menjadi PM. Tolak campur, cita-cita KJ menjadi PM akan terkubur. Ini mmg akan sebenarnya memusnahkan satu perancangan manusia gelojoh dalam politik ini untuk berjaya.

Oleh itu, untuk menjadi PM, hanya seorang manusia dapat membantu iaitu DSAI. Umur DSAI yang semakin lanjut, akan seungguhnya menghadkan tempoh beliau sebagai PM. Jika beliau menjadi PM, sudah pasti NAJIB dan HISHAM akan diketepikan dan KJ akan menjadi orang paling berpengaruh. Dalam masa 10-15 tahun, KJ akan berjaya.

Antara usaha-usaha yang dilakukan KJ untuk mengukuhkan kehadiran DSAI dalam UMNO ialah: 1) membawa masuk EZAM dn CEKGUBAD kemabali dalam UMNO (kalau boleh bawa masuk semua orang PKR berbangsa melayu kerana mereka semua adalah orang UMNO tapi bertaat setia kepada DSAI); 2)membiarkan AAB lemah dan dalam keadaan UMNO yang takut menjatuhkan AAB, UMNO akan lemah dan penyelamat yang palaing berani akan diterima masuk untuk bertanding menentang AAB pada Disember ini iaitu DSAI.

Sekiranya, kedua-dua perkara tersebut direalisasikan, UMNO akan kembali dipenuhi oleh pemimpin-peminpin durhaka ini yang akan menghancurkan segala pengaruh NAJIB dan HISHAM dan dalam masa yang sama semua level dalam UMNO akan dipelopori oleh orang2 KJ.

Teori ini seperti tidak munasabah cuma satu yang perlu kita fikirkan. DSAI hanya dilahirkan untuk menjadi PM. Even ada pemimpin yang lompat keluar BN, jumlah itu cukup tapi tiada kekuatan kuat orang melayu. Tanpa kekuatan pemimpin melayu, DSAI akan tidak berkuasa ditekan DAP dan PKR yang bukan berbangsa melayu. DSAI tidak ada masa untuk itu. Beliau sangat tamak dan untuk ketamakan kuasa, beliau perlu solid vote org melayu. Jalan yang ada hanyalah melalui pintu UMNO. yang bole membawa masuk beliau ke UMNO ialah KJ. Dan satu perkara penting yang perlu diingati, DSAI dipecat tidak sampai 10 tahun yang lepas dan kebanyakan pemimpin UMNO yang ada sekarang merupakan orang-orang beliau juga semasa menghancurkan Tun Ghafar Baba dahulu. Berwaspadala wahai rakan-rakan semua. Ini akan terjadi

Wassalam


A KADIR JASIN said...

Dear Tun,

Malaysian politics is very partisan. Opposition parties hardly support the government.

The only time I believe they supported the government was during the Indonesian confrontation.

But if they are now supporting the government of the PM Abdullah Ahmad Badawi, that's because it is a useful thing to do.

In lest than 5 years that Abdullah leads the BN government, the opposition benefited tremendously as seen in the March 8 polls. It is to their advantage to continue to support PM Abdullah than to see a stronger person taking over Umno and the government.

On the other hand, the opposition will attack and discredit whoever attacks or criticises the PM.

Certainly we know who is the marters strategies behind the opposition's "support" for PM Abdullah... no other than "Brother" Anwar.

No comments: