MENGHAPUSKAN KEMISKINAN

Wednesday, May 21, 2008

FAKTOR ABDULLAH, ANWAR DAN KHAIRY




Bila Tun keluar UMNO saya lihat ia satu keputusan politik Tun yang bertaraf dunia.

Tun keluar UMNO untuk berhadapan dengan serangan politik Abdullah Ahmad badawi, dan khairy jamaludin.

Abdullah ahmad badawi dan khairy adalah proksi anwar ibrahim...?? Ahli UMNO kena ingat baik-baik.Mereka berdua ini boleh dianggap musuh umno nombor satu.Mereka inilah tidak keterlaluan adalah perosak umno yang kini sedang menarik hidung ahli-ahli umno.

saya yakin aab dan kj masih akrab dengan anwar dan masih sayng kepada anwar. Sebab mereka sayang sangat dengan anwar ibrahimlah mereka anak menantu ni sanggup buat apa saja kepada tun mahathir.

tak lama lagi anwar akan dibawa masuk semula ke dalam umno oleh paklah dan khairy.

kini anwar semakin menghampiri kemenangan. Jika kes video linggam ini menyebelahi anwar maka tun mahahthir akan disaman rm100 juta kerana masalah kredibiliti linggam.

mahathir akan dapat malu dan kalah besar. paklah, khairy dan anwar akan ketawa besar.

Faktor Abdullah, Anwar dan Khairy (AAK) ini jika tidak ditangani oleh ahli UMNO, UMNO akan hancur dengan tewas teruk kelak.

Sebab itu para pelobi UMNO kena main peranan bagi memastikan regim AAK ini tidak menjadi duri dalam daging kepada UMNO.

Abdullah sedar ada perjanjian lisan beliau dengan Tun Mahathir. Beliau jadi PM untuk satu penggal sahaja. Tapi kerana faktor AAK, beliau berubah menjadi orang yang tidak berpegang pada janji. Beliau menjadi berani kerana Anwar dan Khairy ada dibelakang beliau. Sebab itu, paklah buat-buat pekak dan buta...

PANDANGAN SAYA TENTANG LOBI MELOBI

Saya berpendapat lobi-melobi ini adalah satu perkara lumrah. Ia bukan satu jenayah besar jika mengikut syarat dan peraturan melobi.

Tapi, sebab saya ni kurang arif sedikit tentang Rules Of Lobby ni, saya tak tahu lobi yang dibenar dengan lobi tak dibenar.

Dalam kamus lobi bermaksud usaha seseorang mempengaruhi wakil rakyat untuk mendapat sesuatu. Seperti Tun kata, Amerika Syarikat ada paling banyak para pelobi sebab perbuatan melobi di AS bukan satu jenayah.

Di Malaysia perbuatan melobi ini telah lama berlaku.

Dalam kes video Linggam, biasalah Linggam melobi. Hakim lain pun melobi tapi tak masuk video pun.

Soalnya adakah Linggam beri rasuah pada Mahathir?? Tidak ada bukti rasuah dalam kes video linggam ni.. so orang kampung pun tahu...

No comments: