MENGHAPUSKAN KEMISKINAN

Wednesday, May 28, 2008

MALAYSIAN MALAYSIA DAP PENUH HIPOKRIT


DAP TIDAK LAYAK MEMPERJUANGKAN MALAYSIAN MALAYSIA

Dua Ahli Parlimen DAP, Lim Kit Siang dan Dr. Tan Seng Giaw yang mengatakan konsep ketuanan dan kedaulatan Melayu kini tidak lagi relevan serta harus digantikan dengan konsep ketuanan Malaysia.

Saya amat hairan, konsep apa yang cuba diperjuangkan oleh DAP konon untuk mewujudkan kedaulatan Malaysia.

Sekadar ingin maklumkan, DAP selama ini telah gagal mendaulatkan ketuanan Malaysia.

MAKSUD KETUANAN MALAYSIA

Malaysia merupakan negara majumuk. Terdiri daripada kaum-kaum seperti kaum Melayu, Cina,India,Kadazan,Bidayuh dan bumiputera yang lain.

DAP hanya mendaulatkan kaum Cina. Itulah prioriti utama DAP. Sebab itu, kebanyakan kaum Cina Malaysia lebih suka bercakap Cina sesama mereka, papan tanda perniagaan pun bertulisan Cina,mereka lebih suka sekolah jenis kebangsaan Cina. Mana dia bukti DAP perjuangkan ketuanan Malaysia..?

Ketuanan Malaysia ialah mendaulatkan Bahasa Malaysia dalam semua aspek sosial, ekonomi dan politik Malaysia, nama pun mesti bercirikan Malaysia, tetapi kebanyakan nama DAP seperti LIM Kit Siang tidak melambangkan bunyi Malaysia..

KEBUDAYAAN MALAYSIA BERBEZA-BEZA

Budaya rakyat Malaysia berbeza-beza antara satu sama lain. Kaum Cina dan India berbangga dengan budaya mereka. Budaya Melayu memang tidak boleh dinafikan adalah budaya utama Malaysia. Jika budaya Melayu dalam Malaysia dihapuskan, digantikan dengan budaya Malaysia, Malaysia akan hilang jatidiri kerana tiada wajah yang betul. Mata, mata Cina, hidung India, mulut Melayu, ... nak kata wajah siapa?

AGAMA MALAYSIA BERLAINAN

Orang Melayu beragama Islam, Cina beragama Buddha, India beragama Hindu, ada sebahagian mereka beragama Kristian dan ada langsung tiada agama.

Habis Malaysia nak agama apa sebagai jatidirinya kepada dunia?


POLITIK MALAYSIAN MALAYSIA AKAN MENIMBULKAN HURU HARA

Untuk pengetahuan DAP, politik Malaysian Malaysia boleh menjerumuskan Malaysia kepada persengketaan antara kaum. Sebabnya mudah, Malaysia akan hilang jatidiri. Sanggupkah orang Cina menukar jatidiri mereka sepenuhnya kepada jatidiri Malaysia..?

Tentu mereka tak sanggup kerana mereka akan hilang sekolah jenis kebangsaan Cina, bahasa Cina, budaya Cina dan sebagainya.

Perbezaan jurang ekonomi antara kaum di Malaysia amat luas. Orang Cina semakin kaya. kekayaan orang Cina di Malaysia tersenarai dalam senarai orang-orang kaya di dunia. Jumlah mereka ramai berbanding Melayu dan India.

Mengapa orang Cina lebih kaya dari sudut ekonomi Malaysia amat diketahui. Mereka kaya kerana dasar Inggeris dan sikap pembesar dari kalangan orang Melayu itu sendiri sebelum merdeka lagi. Lagipun budaya orang Cina antaranya ialah suka berniaga sejak turun temurun.

Budaya niaga Melayu hanya di pasar-pasar malam. Situasi ini boleh menimbulkan keadaan berat sebelah.

Sebab itu, Malaysian Malaysia akan gagal kerana keadaan ekonomi yang berat sebelah antara kaum Malaysia.

No comments: