MENGHAPUSKAN KEMISKINAN

Wednesday, May 21, 2008

KISAH MAKMUM DAN IMAM ... SATU PENGAJARAN


BAB 1

Tun Mahathir keluar UMNO??? Ya Tun sudah keluar UMNO. UMNO bukan lagi tempat untuk pemimpin yang sarat berjasa kini. Kini UMNO hanyalah untuk mereka yang sepertimana Rasulullah S.A.W katakan bilangan kamu ramai bagaikan buih tapi tiada kualiti lagi sebagai umat Islam yang berani berkata benar. Cintakan dunia melebihi akhirat...

BAB 2

Ahli UMNO berasa amat dukacita dengan tindakan Tun Dr. Mahathir keluar dari UMNO. Namun demikian, ahli UMNO amat memahami sebab utama beliau bertindak keluar dari UMNO. Ahli UMNO faham bukanlah mudah orang seperti Dr.Mahathir membuat keputusan seperti itu jika tidak ada sebab kukuh.

BAB 3

Saya merasakan adalah wajar beliau bertindak keluar dari UMNO. Ini kerana pemimpin UMNO sendiri memang mahukan beliau keluar dari UMNO. Walaupun tidak dinyatakan secara terang oleh pemimpin UMNO, dari segi tindakan dan kata-kata, ahli UMNO dapat rasakan ada sesuatu yang tidak kena dalam kepimpinan UMNO sekarang.

BAB 4

Saya secara peribadi tidak lagi nampak roh UMNO dalam UMNO. Ada seperti roh asing dalam UMNO. UMNO seperti sudah hilang jati dirinya. UMNO bagaikan layang-layang yang terputus talinya. Hanya ahli UMNO yang mempunyai jati diri tulen UMNO sahaja yang tidak tergamak memalitkan arang ke muka sendiri.

BAB 5

Jika ahli UMNO masih ingat, belum pernah terjadi dalam mana-mana sejarah pemimpin UMNO, bekas pemimpin UMNO dipalitkan arang oleh pemimpin UMNO sendiri.

BAB 6

Oleh itu, tindakan Dr.Mahathir keluar dari UMNO adalah tepat kerana pemimpin UMNO sendiri hanya mementingkan diri sendiri bukannya kepentingan untuk UMNO.

BAB 7

Dato Abdullah hendaklah menjawab di hadapan Allah kelak kenapa umat Islam di Malaysia semakin lemah, lembik,berpecah belah ....

BAB 8

Dato Abdullah hendaklah menjawab kenapa Islam had hari mengutamakan menantu dan anak pinak dalam kerajaan Islam Malaysia ini. Kenapa merendahkan agama Islam..? Kenapa jadi orang munafik yang bercakap Islam tapi segala tindakan kamu bagaikan bertentangan dengan ajaran Islam??

BAB 9

Dalam solat berjamaah wajib makmum membetulkan bacaan imam yang salah. Dan imam wajib membetulkannya. Bandingannya dalam UMNO ialah kamu Dato seri abdullah tidak cuba membetulkannya sebaliknya kamu membaca terus yang tidak betul itu..maka wajiblah makmum berniat mufarakah/berpisah dari imam Abdullah..

BAB 10

Oleh kerana Tun adalah Mujaddid Islam abad ke 21 ini maka saya dan pengikut-pengikut saya juga akan berniat mufarakah juga dari UMNO kerana Allah Taala...Kami tidak mahu berimamkan orang jahil, jumud, fasik, ujub, riak dan munafik macam Dato Abdullah.

BAB 11

Habih tu kalau dah keluaq nak pi mana kita ni...buat masa ni kita ikut Mujaddid Islam kita ni Tun Mahathir sebagai imamlah...generasi muda UMNO hang pa semua adalah bakal pengganti mujaddid Islam abad ke 21 kita ni...hangpa semualah yang akan boleh menjatuhkan Imam Yang Dah sesatkan ahli UMNO ni...

Abdullah hai Abdullah..dah tua masih nak jadi imam sesat ka??

No comments: