MENGHAPUSKAN KEMISKINAN

Tuesday, February 15, 2011

MELAYU DALAM DILEMA ? SALAH SIAPA?



Saya amat bersetuju dengan pandangan bekas Perdana Menteri tersohor kita, Tun Dr.Mahathir. Beliau berpendapat dilema orang Melayu pada hari ini ialah dikatakan rasis setiap kali mereka memperjuangkan hak-hak mereka di tanah air mereka sendiri.

Cerdik pandai bukan Melayu samada dari parti politik atau pun daripada badan bukan kerajaan, amat bijak mengeksploitasi kelemahan dan kekurangan sifat bijak pada orang-orang Melayu.


Mereka faham, bahawa orang Melayu sekarang tidak sekuat dahulu. Telah berpecah-belah angkara gila kuasa dalam kalangan mereka. Tergila-gilakan undi orang bukan Melayu. Baik dari PAS atau dari PKR. Jika satu ketika dahulu, orang bukan Melayu amat takut dengan negara Islam yang cuba dibawa oleh PAS tetapi kini, PAS pada mereka bukanlah cerdik sangat. Mereka boleh dijual beli dengan harga yang amat murah.










Lihatlah, sikap Nik Aziz Nik Mat, yang suka menonjolkan kelemahan orang-orang Melayu dan bahkan beliau sendiri pun jelas lemah pada pandangan DAP. Maka kerana itu, negara Islam PAS selama ini pada DAP adalah satu penipuan. Sebab itulah DAP di Selangor dengan mudah memperkotak-katikkan PAS dalam isu arak, babi, pelacuran dan sebagainya. Begitu juga di Perak. Satu ketika, PAS menjadi Menteri Besar dengan izin Sultan Perak. Tetapi akibat kebodohan PAS, mereka rela dicucuk hidung oleh DAP. Begitulah murahnya harga diri PAS kepada DAP.

Apa pandangan anda ?





  


widgets



bloguez.com

No comments: