MENGHAPUSKAN KEMISKINAN

Saturday, January 22, 2011

PRK TENANG: MASA TERBAIK AJAR PAS KEMBALI KE PANGKAL JALAN



Pilihanraya Kecil DUN Kawasan Tenang, Parlimen Labis, Johor adalah masa terbaik bagi rakyat khususnya kaum Melayu yang tidak gemar kepada politik ala PAS yang sejak bersekongkol dengan DAP dan PKR dilihat semakin tergelincir akidah dan prinsip perjuangan asal mereka.

PAS bukan lagi dominan dalam memperjuangkan konsep negara Islam mereka malah mereka menjadi seperti tikus sahaja dan menjadi santapan DAP dan PKR di Perak dan Selangor sebagai buktinya.

Kini mereka mempertaruhkan calon wanita di PRK Tenang. Dahulu mereka mengharamkan UMNO. Kini mereka menghalalkan wanita sebagai calon. Manakala UMNO kekal dengan dasar Islam yang konsisten. Perubahan sikap PAS ini sebenarnya sebagai petunjuk kepada rakyat yang cintakan Islam, bahawa PAS adalah sebuah Parti politik yang hipokrit, menipu hukum dan tidak konsisten prinsip yang mereka bawa.



Bagi saya, penduduk Tenang memerlukan seorang wakil rakyat lelaki kerana kawasan Tenang tidak sesuai untuk wanita seperti calon PAS. Tenang merupakan kawasan pertanian. Sebab itu, calon Barisan Nasional lebih sesuai. Penduduk Tenang akan menghadapi risiko jika memilih wanita PAS sebagai wakil mereka kelak.

Saya percaya, penduduk Tenang lebih mahir memilih wakil rakyat mereka sendiri. Bagi saya, Tenang sesuai diwakili oleh calon daripada Barisan Nasional. Barisan Nasional merupakan wadah terbaik berbanding PAS yang dilihat gagal mendominasi Pakatan Rakyat. Memberikan kemenangan kepada PAS bermakna masa depan orang Melayu dan Islam akan menjadi lebih buruk dan akan terus dipandang rendah. Mereka hanya akan ikut telunjuk DAP atau PKR. Ini sangat merbahaya.





  ""


Saya berpendapat jika PAS dikalahkan dalam PRK Tenang nanti, mereka pasti akan berfikir banyak kali samada untuk meneruskan pakatan mereka dengan DAP atau PKR lagi. Signal daripada orang Melayu ialah mereka keras sekali menolak pakatan tersebut.


PRK Tenang adalah medan terbaik menundukkan keegoan dan kesilapan politik PAS yang bersekongkol dengan DAP, sebuah parti Ultra Cina yang Anti Negara Islam !

















   
""  








""

No comments: