MENGHAPUSKAN KEMISKINAN

Tuesday, November 3, 2009

DR ASRI MANGSA HASAD ULAMA SUK JAIS

Penangkapan Dr.Asri Zainul Abidin, bekas Mufti Perlis, yang dilakukan oleh Jabatan Agama Islam Selangor dilihat sebagai satu bukti kelemahan besar golongan yang mengaku ulama dalam bidang pengurusan dan pentadbiran. Saya katakan sebagai bukti kelemahan besar umat ulama dalam dalam bidang pengurusan dan pentadbiran ialah kerana arahan menangkap Dr.Asri dibuat secara "tangkap muat" dan dengan tujuan HASAD.

Maka saya menyeru kepimpinan JAIS hendaklah diganti dengan orang yang lebih berhemah dan bijaksana yang tidak dikuasai oleh HASAD.

HASAD yang menguasai JAIS mesti dibersihkan sebersih-bersihnya kerana kita tahu Dr.Asri tidak bercakap secara semberono. Tulisan-tulisan beliau mempunyai nilai ilmu dan benar. Saya sering mengikuti tulisannya. Pandangannya tentang sesuatu isu dikupas dengan adil dan ilmiah.




TIADA TAULIAH bukanlah satu masalah besar. Ia boleh diselesaikan dengan baik tanpa HASAD. TAULIAH adalah kuasa. JAIS cuma nak tunjuk bahawa mereka ada kuasa. Itu sahaja tujuan mereka tahan dan tangkap DR.Asri. Mereka tidak membantu para pendakwah sebaik Dr.Asri.

JAIS sebenarnya membunuh kerja dakwah Dr.Asri. JAIS mesti bantu para pendakwah. JAIS mesti membawa DR.Asri berbincang. Bantu beliau mana yang patut.

Dr.Asri berbeza dengan Al ARQAM, AYAH PIN dan RASUL MELAYU.

Justeru itu, saya mohon perkenan Duli Yang Mulia Sultan Selangor, pecat Pengarah JAIS. JAIS gagal membantu para pendakwah seperti ilmuan Dr.Asri ini.

No comments: