MENGHAPUSKAN KEMISKINAN

Friday, April 16, 2010

PILIHANRAYA KECIL PARLIMEN HULU SELANGOR

Nampaknya Barisan Nasional sudah membuat keputusan iaitu calonnya dari MIC Kamalanathan sebagai calon BN bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor. PKR pula mencalonkan Zaid Ibrahim.
Melihat reputasi Pakatan Rakyat maka saya berpendapat Zaid Ibrahim mungkin calon yang kurang tepat bagi mewakili penduduk Hulu Selangor. Ini kerana sebagaimana diketahui umum, Hulu Selangor memerlukan calon yang mampu menangani masalah setempat seperti masalah insfrastruktur, pembangunan, hak pengguna dan sebagainya. Zaid Ibrahim tidak mampu untuk membawa masalah Hulu Selangor kerana jika menang Zaid Ibrahim akan berhadapan denga masalah peruntukan. Hulu Selangor memerlukan peruntukan dana yang besar. Umum tahu bahawa Hulu Selangor memerlukan banyak pembangunan supaya penduduknya mendapat pendapatan yang tinggi. Tetapi tidak tahulah jika beliau akan membawa imej Kota Baharu di Hulu Selangor. Tetapi dari mana dia nak dapatkan peruntukan yang besar? Kerajaan Selangor di bawah Pakatan Rakyat masih terumbang-ambing.
Namun demikian, calon BN itu pasti akan didukung oleh kerajaan Pusat. Maka peruntukan pasti banyak. Tekanan akan dihadapi oleh calon BN jika BN menang kerana rakyat di situ ingin menilai sejauhmana dasar rakyat didahulukan diaplikasikan di sana.
Inilah cabaran yang akan dihadapi oleh kedua parti kelak.










SELAMAT MENGUNDI WAHAI PENDUDUK HULU SELANGOR..MUNGKINKAH HULU SELANGOR AKAN KEMBALI SEMULA KEPADA BN?....MENARIK...SANGAT MENARIK SENARIO POLITIK NEGARA SEKARANG INI...

No comments: