MENGHAPUSKAN KEMISKINAN

Friday, October 9, 2009

RAKYAT BAGAN PINANG AKAN MENGHAKIMI PEMBANGKANG




Pilihan Raya Kecil Bagan Pinang pada Ahad 11/10/09 semakin menonjolkan belang PAS dan Pakatan Rakyat. Ketakutan mereka kepada undi pos amat tidak wajar. UMNO sepatutnya yang bimbang dengan undi pos.

Kembalinya Tan Sri Isa Samad sebagai calon BN di Bagan Pinang akan memperkukuhkan lagi BN di Negeri Sembilan. Ini kerana Isa Samad mempunyai kredibiliti tersendiri untuk membawa BN kembali kuat di NS. Menteri Besar NS, Datuk Seri Mohamad Hasan telah mengambil langkah betul. Jangka panjang BN NS akan dapat Tok Guru politik mantan MB. Beliau akan beri nasihat.

Cuma saya nak minta Tan Sri Isa tolong selesaikan masalah rumah terbengkali di Tampin yang sudah masuh 15 tahun masih belum siap-siap. Duit pencen tetap dipotong ke akaun pemaju. Rumah tak siap-siap. Sepatutnya tahun 2002/2003 dah siap dan boleh duduk. Minta sangatlah atasi perkara ini.

MB NS tolonglah pantau dan selesaikan segera. Saya kasihan dengan nasib pembeli yang sering merungut kepada saya kerana rumah tak siap tapi duit gaji kena potong bayar pinjaman rumah. Ini satu kezaliman yang mesti segera di atasi.

Sebab itu, PAS susah nak menang di Bagan Pinang kerana PAS tak boleh atasi masalah rakyat. Kecualilah NS diperintah oleh PAS. Tapi rakyat NS masih yakin dengan BN.




Bagan Pinang boleh jadi batu loncatan kepada rakyat untuk menolak kerajaan Pakatan Rakyat yang memerintah seperti tikus baiki labu. BN perlu buktikan mereka adalah pembela rakyat. Teruskan tradisi membela rakyat di Bagan Pinang dan NS serta seluruh negara.







No comments: