MENGHAPUSKAN KEMISKINAN

Sunday, March 23, 2008

MEMUASKAN HATI ATAU MEMUASKAN NAFSU?


Pilihan Raya Umum ke 12 sudah pun selesai. Umpama satu serangan tsunami. Barisan Nasional terlepas tangan lima negeri. Hanyut dibawa arus dan gelombang yang dicipta oleh rakyat. Kini lima negeri tersebut di bawah dakapan Barisan Alternatif. Pulau Pinang di bawah DAP. Kedah dan Perak di bawah PAS. Selangor di bawah PKR. Manakala Kelantan 'stay tune' dengan PAS.

Berdosakah mereka kerana memilih Barisan Alternatif? Kenapa mereka memilih BA?

Ini jawapan mereka:

  1. Kaum Cina: " Kami tidak rugi maa.. pasal kami orang semua kaya woo..semua tempat kami menang kawasan bandar woo..DAP memang pandai..dia sudah main itu Melayu..haiya apa pasal Melayu talak pandai ooo..??
  2. Kaum India: "Kami tarak boleh kata apa. Itu Mr. Samy sudah tewas. India tara dapat apa-apa. Hati saja puas. Mau kasi hantam itu UMNO. Itu UMNO aa..banyak auta sama India..Tapi Mr. Samy lagi banyak auta kita orang... Nasib baik Melayu sudah pecah tiga..kalu tidak tara boleh hantam la....."
  3. Kaum Melayu: "Hati kami sudah puas kerana biar padan muka YB tu. Berlagak. Macam la dia orang tu penjajah. Bukan nak tolong Melayu. Kami dah takde pilihan dah. Tengok kat atas tu. Sama dia orang pun tak pandai nak pakat. Pak Lah dengan Mahathir tak boleh berbaik ke? Kenapa payah sangat nak berpakat? Masing-masing nak tunjuk pandai untuk diri sendiri. Sekarang siapa lebih pandai?? Kami nak orang atas tu tahu..jangan perasan lebih... kerja tak pandai.."
Inilah antara pandangan yang sempat dirakam daripada antara pengundi yang tak puas hati yang pangkah BA. Kaum manakah yang nampak macam rugi ?


Ingin tahu rahsia dan cara dapatkan RM10,000 dengan mudah?

KLIK RAHSIA JADI JUTAWAN REAL

No comments: